9001790529 |
Introducció al disseny 3D amb Tinkercad |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
4/2/2021 - 31/5/2021 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
DTKC Introducció al disseny 3D amb Tinkercad
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs d’introducció al disseny 3D amb Tinkercad neix amb la voluntat de ser una eina que faciliti treballar la creativitat a l’aula. Partint d’una idea inicial, els alumnes podran representar-la i, fins i tot, obtenir el resultat del procés creatiu de forma tangible, a través de la impressió 3D.
Aquest curs vol ser una guia flexible per a docents que comencen de zero o que ja tenen nocions de disseny 3D. En les tasques de cada mòdul, es marcaran n unes pautes amb la finalitat d’aconseguir els objectius d’aprenentatge, però sense voler limitar la creativitat del docent.
El projecte final, que s’anirà treballant en tots els mòduls del curs i prendrà forma en el darrer mòdul, vol fer arribar aquests coneixements a l’aula, a través d’una proposta didàctica.
És una oportunitat per establir contacte amb altres docents que tenen els mateixos interessos i necessitats. Per això s’han establert els fòrums, una eina eficaç de col·laboració i de relació.
|
| |
Objectius |
Els objectius generals d'aquest curs són:
- Conèixer les eines bàsiques que ens ofereix el programa Tinkercad.
- Treballar de manera creativa, a través d'activitats guiades, però obertes.
- Dissenyar i implementar a l'aula una proposta didàctica.
|
| |
Continguts |
- Registrar-se a Tinkercad
- Fem un cop d’ull a Tinkercad
L’entorn d’usuari
L’entorn de disseny
Editar una figura
Comencem a dissenyar
- Combinant figures
Disseny d’un penjoll
Fem una taula
Dissenyem una tassa
- Alinear figures
- El pla de treball
- Treballar amb Text
Jugant amb el text
Incrustant un text en una superfície plana.
Incrustant un text en una superfície corba.
- Bricks & Blocks
- Importar, exportar i compartir dissenys
Formats d'arxiu
Importar
Importar un arxiu stl
Importar una imatge
Exportar
Compartir
Compartir amb la comunitat Tinkercad.
Compartir en un repositori.
Compartir per col·laborar.
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran les diferents tasques proposades en cadascun dels mòduls i, si s’escau, indicarà els aspectes a millorar perquè puguin ser avaluats positivament.
El tutor avaluarà el projecte que s’anirà elaborant al llarg del curs i es finalitzarà en el darrer mòdul.
En aquest projecte ha de ser una proposta didàctica que porti els coneixements adquirits durant el curs a l’aula.
Es considerarà superat el curs si s’obté una valoració positiva en cadascuna de les tasques i del projecte final.
Els qüestionaris de cada unitat, encara que no és avaluat pel tutor, s’ha de complimentar obligatòriament per complir l’objectiu de realitzar una millora continua dels materials de formació.
|
| |
Requisits de certificació |
Realització de les tasques i qüestionari encomanades a cada mòdul (100 % de les activitats)
Avaluació positiva del projecte
Participació activa als fòrum
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que tingui interès en utilitzar el disseny 3D i/o la impressió 3D a l’aula.
|
| |
E-mail |
formaciocd@xtec.cat
|
| |
|
|